KORONAWIRUS a Twój Biznes: 3 kluczowe narzędzia rozwoju

Udostępnij ten post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Koronawirus atakuje i paraliżuje już właściwie cały świat. Tzw. “home office” to norma, mało jest już firm pracujących w normalnym rytmie. Czy są zatem szanse, aby ten ciężki czas obrócić w korzyść i skupić się na nowych technologiach jako szansie rozwoju?

W tym wpisie, który jest również inauguruje działalność bloga TRES MEDIA INTERACTIVE (tak, podczas “Home Office” ma się chyba więcej pomysłów i czasu na ich realizację 🧐), postaramy się przyjrzeć 3 narzędziom, których używanie może w jakiś sposób zminimalizować kryzys w firmie, a co więcej, usprawnić jej pracę na przyszłość. Dlaczego nie spróbować teraz rzeczy, na które zazwyczaj brakowało nam właśnie czasu… którego teraz mamy całkiem sporo?

1. Sklep Internetowy

Podstawa w dzisiejszych czasach, ale wciąż nie przez wszystkich stosowana. W zasadzie teraz widzimy, jak wiele znaczy działalność internetowa i możliwość wysyłki swoich towarów do klientów. Coraz więcej Polaków robi zakupy w sieci i ufa sklepom oraz płatnościom w nich dostępnym. Nie ma już z tym problemu, a można zwiększyć sobie obrót i odciąć się od lokalności rynku, rozszerzyć działalność na niespotykaną dotąd skalę! Polska, Europa, cały świat? W zasadzie nie ma to teraz znaczenia!

Właściwie każdy z nas wie jakie funkcje oferuje sklep online, są to m. in:

  • Sprzedaż wysyłkowa towarów podzielonych na kategorie,
  • Szybkie płatności online
  • Zarządzanie stanem magazynowym
  • Kontakt z klientem przez internet
  • Śledzenie zamówień i rozbudowane raporty

Koszy: Sklep można zaimplementować już od około 1250zł, najczęściej przy średnim asortymencie i podstawowych opcjach wysyłki i płatności to kosz w okolicy 3 000 – 6 000zł (możliwe też opłaty za abonamenty miesięczne rzędu 100 – 350zł).

2. CRM – System Zarządzania Firmą

Kompleksowy system do zarządzania całą działalnością firmy. W zasadzie “Facebook” dla firm i każdy pracownik powinien być tam zalogowany oraz wdrożony. Ułatwia to codzienną pracę w wielu obszarach, można zarządzać zadaniami, fakturami, pracownikami, zmianami, a także projektami. Możliwości kończą się tam, gdzie jest granica naszej wyobraźni i potrzeb jako firmy.

Jakie funkcje oferuje ten niezwykle cenny system?

  • Baza pracowników i zarządzanie nimi
  • Zarządzanie projektami, zadaniami wewnątrz nich
  • CRM – Clients Relation Management, czyli zarządzanie klientami,
  • Zarządzanie fakturami i płatnościami,
  • HR – rekrutacja i bieżące sprawy pracownicze
  • Komunikacja wewnętrzna

Koszty: Najpopularniejszą formą są zazwyczaj płatności miesięczne – w zależności od liczby funkcjonalności, liczby pracowników oraz tzw. “customizacji” ok. 100 – 500zł miesięcznie, opłata jednorazowa za wdrożenie to od 2 350zł do 10 000zł.

3. Aplikacja Mobilna

Aplikacja na urządzenia mobilne to coś, co cieszy się największym obecnie zainteresowanie użytkowników oraz klientów. Możliwości, jakie daje, są niezliczone. Czy istniało kiedykolwiek drugie urządzenie, które zawsze było tak blisko nas, zawsze u naszego boku? “Mówiące” i piszące do nas bez przerwy? Właśnie poprzez aplikacje na telefony buduje się zaangażowanie i lojalności klientów. Nie ma co ukrywać, to także świetna poprawa wizerunku, tworzymy sobie image przyjaznej, nowoczesnej i profesjonalnej firmy oraz marki.

Najczęściej w aplikacjach na telefony wykorzystuje się i implementuje:

  • Sklep – funkcja zakupów,
  • Bieżące aktualności
  • Kody promocyjne
  • Komunikacja dwustronna z klientem
  • Możliwości zamówień, dowozu dla restauracji
  • Zarządzanie pracownikami firmy

Bardzo chętnie wykorzystuje się takie funkcje telefonu jak: Dostęp do aparatu i kamery, dostęp do lokalizacji oraz map, a także możliwość wysyłania powiadomień PUSH.

Koszt: “Widełki” są tutaj naprawdę rozległe. Jeśli aplikacja jest bardzo prosta i komunikuje się z użytkownikiem w jedną stronę, można mówić o koszcie rzędu 3 500 – 5 000 zł. Zazwyczaj przy minimalnie zwiększonych wymaganiach koszt to około 7 500 – 20 000zł. Oczywiście nietrudno wymyślić nieco więcej funkcji do naszej wymarzonej aplikacji i wydać na nią więcej.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z żadnego z powyższych rozwiązań, to warto się nad nimi pochylić i zastanowić, jak mogłyby współgrać z działalnością Twojej firmy. W zasadzie nie ma znaczenia jakiej wielkości jest to interes, czy prowadzisz firmę w pojedynkę, czy zarządzasz już sporą liczbą ludzi i zasobów. IT i digitalizacja mogą pomóc!

Czas na zmiany, czas na TRES

Wszystkie powyższe rozwiązania możesz oczywiście zamówić we współpracy z nami, doradzimy, zaimplementujemy, przetestujemy i będziemy Ci pomagać!

W przypadku pytań i wątpliwości, napisz do nas. Chętnie wszystko wyjaśnimy i doradzimy, jakie rozwiązania IT można wprowadzić w Twoim biznesie i zastanowimy się jak mogą one pomóc.

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj więcej praktycznych wskazkówek

Pozostałe

Chcesz ulepszyć swój biznes?

Sprawdź ofertę TRES MEDIA INTERACTIVE